rysunki zwierząt
Serwis wyszukanych fraz
 
Cytat
Idąc po prostej drodze, najczęściej pokonujemy ją zygzakiem. Kamil Ejsymont
Home rysunek dwg rynek win rozkład KZK
 
  Witamy

Oglądasz odpowiedzi wyszukane dla zapytania: rysunki zwierząt




Temat: Paranormal !!!
Wiele z tego to szit, np te długie ludzkie głowy>>kiedyś na bbc knołledż(xD) pokazywali, jak małym dzieciom w Egipcie matki zakładały na głowy mocno zaciśnięte itemy, które spłaszczały głowy, kilka stworzeń, to takie coś, jak bliźniaczki syjamskie, tylko u zwierząt, rysunki nic nie znaczą, a photoshop jest w tych czasach lepszy od painta '
Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Pytanie lamerskie
Witam, jestem tu po raz piewrwszy i nie wiem za bardzo jakie są zasady i
reguły obowiazujace w tej grupie dyskusyjnej. Mam jedno pytanie. Probuje
swoich sil we flashu, ktos prosil mnie abym mu zrobil cos takiego:
na pierwszym planie jest zdjecie lub rysunek zwierzecia, pod spodem na innej
warstiwe jest przekrój tego zwierzecia i teraz jak zrobic aby na zasadzie
podnies i przesun zobaczyc to co jest na dolnej warstwie czyli przekroj.
Wiem ze jest to moze malo przejrzyste ale staralem sie jak moglem. Prosze o
pomoc.
pozdrawiam
Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: karty kredytowe [dlugie]

...ale zastanawiam sie jeszcze nad taka karta na ktorej
bedzie moje zdjecie? nie wiecie jakie banki to oferuja? no i
najwazniejsze... czy to cos da?


Witam,

Amerykanie przeprowadzili kiedys eksperyment potwierdzjacy nieskutecznosc
stosowania zdjec jako srodka zabezpieczajacego karty kredytowe przed
kradzieza i wykorzystywaniem skradzionej karty. Spreparowano kilkanascie
kart w miejsce twarzy wklejajac zdjecia i rysunki zwierzat. I co...? Na 100
przypadkow 80 przechodzilo bez problemu... A karty takie posiada Citibank...

Pozdrawiam

Graboś

Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: karty kredytowe [dlugie]


"Graboś" <gra@nospam.gazeta.plwrote:
Amerykanie przeprowadzili kiedys eksperyment potwierdzjacy nieskutecznosc
stosowania zdjec jako srodka zabezpieczajacego karty kredytowe przed
kradzieza i wykorzystywaniem skradzionej karty. Spreparowano kilkanascie
kart w miejsce twarzy wklejajac zdjecia i rysunki zwierzat. I co...? Na 100
przypadkow 80 przechodzilo bez problemu... A karty takie posiada Citibank...


Bo to wabik. Na karcie ważny jest PODPIS. Nic poza tym.
Za to CITI w wypadku kart ze zdjęciem daje 72 godziny na zgłoszenie
kradzieży.

Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: karty kredytowe [dlugie]
Adam Płaszczyca wrote in news:b18l2f$ovc$7@news.tpi.pl:


| Amerykanie przeprowadzili kiedys eksperyment potwierdzjacy
| nieskutecznosc stosowania zdjec jako srodka zabezpieczajacego
| karty kredytowe przed kradzieza i wykorzystywaniem skradzionej
| karty. Spreparowano kilkanascie kart w miejsce twarzy wklejajac
| zdjecia i rysunki zwierzat. I co...? Na 100 przypadkow 80
| przechodzilo bez problemu... A karty takie posiada Citibank...
Bo to wabik. Na karcie ważny jest PODPIS. Nic poza tym.


A i to czysto teoretycznie.
-pl.biznes.banki

Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: smaki z dziecinstwa
dodałabym do tego zbioru ciastka klawisze, były kruche, miały kształt klawiszy
od fortepianu [gdzie to można kupić w stolicy?}
i pomarańczową pastę do zębów dla dzieci, na tubie były rysunki zwierząt i
napis Lechia Poznań Chlebowa 4.
Z póżniejszych czasów, gdy pastę owocową zastąpiła ostro miętowa [ten sam
producent} miło wspominam białe wina [chyba były słodkie} w smukłych butelkach,
nazywały się Cotnari i Murfatlar. Chyba były rumuńskie. Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Międzynarodowy słownik mowy zwierząt
Przysiedliśmy sobie nad książeczką solidnie ,a i z płyty dochodziły różne
odgłosy -Frycek zaskoczony zupełnie słuchał i słuchał ,rysunki zwierząt też mu
się podobały ,Jędrek pytał o flagi ,Sara zaczęła rysować słowo "kwik" po
tajsku ;) .Rodzinna książeczka ;)
A całość wygląda tak : na pierwszych i ostatnich stronach jest słownik
zwierzęcej mowy z wielu krajów ( żałuję tylko ,że nie jestem pewna czy ja
dobrze to czytam :( ,ba na pewno nie wymawiam dobrze różnych o z kropeczkami
czy przydechów ,tu potrzebne byłoby dodatkowe nagranie na płycie ), a potem
poszczególne zwierzaki i przykładowe 3 języki .
Ogólnie lekki niedosyt ,zwłaszcza ,że na płycie słychać jak pszczoły wpadają na
mikrofon ;)

Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Książki okienka, czy są jeszcze inne?
Tak na szybko przychodza mi do glowy:
-Seria "A kuku. Otworz okienko" - w miescie i o porach roku, z
ilustracjami lubianego przez nas Tony'ego Woolfa.
-"Poznaj swiat. Zwierzeta" - duza, pieknie wydana, z realistycznymi
rysunkami zwierzat.
Przeszukaj forum pod haslami klapki, okienka, niespodzianki - bylo
sporo :)
Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Chciałybyście zrobić w życiu coś wyjątkowego?....
No znajdę, znajdę, pewnie tak...tyle, że właśnie muszę zacząć
jakieś, że tak powiem....poszukiwania, bo samo do mnie nie
przyjdzie.....sęk w tym, że ja już dłuugo czekam, aż samo sie
znajdzie, stąd te przemyślenia, bo doszło do mnie, że jednak samo
sie nie znajdzie:(

Przyjemnośc sprawia mi wiele rzeczy, takich codziennych zazwyczaj,
talentu nie mam żadnego, słoń nadepnął mi na ucho, moje wszystkie
rysunki zwierząt wyglądają tak samo...świnia, kot czy pies...niczym
się nie różną;) Taki ze mnie antytalent, że nawet w doborze ubrań,
mam nie lada kłopot, bo nie mam gustu...ale to nie szkodzi, nie
każdy ma dusze artysty w sobie, nie?

W szkole nie byłam w niczym dobra, byłam lubiana, ot...bo zawsze mi
humor dopisywał i lubiłam broić;)...ale naprawdę,
przeciętniak....nigdy w życiu nie miałam żadnej pasji, to mi troszkę
jak widzę, zaczyna doskwierać....

Chyba mnie dzisiaj męczy słowo...przeciętna!
pozdrawiam
PS: tak sie zamyśliłam, że naleśnika spaliłam...hihihi, idę na
spacer, odświeżę trochę myśli:)
Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Polski stand w szkole
Nie wiem, ktora to klasa, ale moze warto przypomniec sylwetki
wybitnych Polakow, mozna wydrukowac zdjecie i np. jakis element
ktory bedzie sie kojarzyl z dana osoba - proponuje:
Mikolaja Kopernik + uklad sloneczny
Maria Sklodowska - Curie + probowki lub inny sprzet chemiczny (no i
info o nagrodzie Nobla)
Fryderyk Chopin + fortepian
Jan Pawel II
Lech Walesa + logo Solidarnosci
No i jakies inne slawy np. polscy sportowcy - Boniek, Dudek, Malysz
etc.
No i cos zwiazanego z historia Holandii czyli polskie wojka walczace
tu w II wojnie swiatowej.

Dla maluchow to bedzie oczywiscie za trudne ale juz dla wiekszych
mysle ze w sam raz.
Dla maluchow to raczej jakies Syrenki, Wars i Sawa, Bazyliszki,
historia o ochodzeniu polskiego godla, Piast Kolodziej itp.
No i niech poznaja Bolka i Lolka, Koralgola, Uszatka i Reksia. Mozna
zrobic konkurs na najladniejsza kolorowanke i np. wydrukowac
powyzsze zwierzaki, dac dzieciakom kredki a na koncu dac nagrody np.
cukierki Michalki, Kukulki albo Ptasie Mleczko.
Mozna tez zrobic rysunki zwierzat wystepujacych w Polsce np. bocian,
niedzwiedz, zubr, wilk etc. To bedzie egzotyczne bo tu takich
atrakcji nie maja!
No i polskie tradycje: wielkanocne pisanki, recznie robione ozdoby
bozonarodzeniowe (tu mozna dzieciom dac papier i robic np. lancuch
na choinke, kazde dziecko zrobi pare kolek. polaczy sie i bedzie git
miedzynarodowy lancuch choinkowy :-)

Powodzenia i daj znac jak poszlo!

Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Byłyśmy u logopedy
Byłyśmy u logopedy
W końcu się zebrałam i poszłysmy do logopedy. Mamy serię ćwiczeń na
podniebienie: dmuchanie, ziewanie, robienie balonika z buzi itp. Poza tym mam
Zuzce zrobic kartony z rysunkami zwierząt, żeby sie nauczyła dobrze
rozpoznawać, podawać i mam próbować ją uczyć naśladowania dźwieków.
Do czasu operacji będziemy się spotykać w miarę możliwości co tydzień i
nauczymy Zu wymawiać to co powinna umieć: n, l, p i wszystkie samogłoski.
Kupa pracy :)
Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: NIE NA TEMAT…
Znalazłam taka informację:
Skupianie wzroku, a kształt soczewki - do siódmego roku życia soczewka jest
długa, dominuje widzenie horyzontalne, trójwymiarowe. Małe dziecko z łatwością
spostrzega kota na fotelu, znacznie trudniej dostrzega mały rysunek zwierzęcia
lub trzy literki, które go symbolizują. Po siódmym roku życia mięśnie
zmieniające kształt soczewki (ciała rzęskowe) wydłużają się i soczewka może
robić się bardziej okrągła. Możliwe jest wtedy przejście od widzenia
trójwymiarowego do widzenia skupionego, dwuwymiarowego, które jest niezbędne do
odczytywania liter. Przejście to nie powinno być jednak zbyt gwałtowne.

Mamo, Tato: Pamiętajcie, że zbyt wczesne "zmuszanie" oczu do skupiania wzroku na
płaskiej powierzchni kartki może zaowocować krótkowzrocznością (podobne skutki
przynosi oglądanie telewizji i gra na komputerze). Pamiętajcie także, że przy
czytaniu - oprócz dobrego oświetlenia - konieczne są przerwy na patrzenie w dal!

No więc do 7 roku życia trzeba na pewno kontrolować czas przeznaczany przez
dziecko na czytanie. Póki samo nie czyta, to na metodę nauki czytania poświęca
sie nie więcej jak 10 min. dziennie a weźmy nawet maks 20, wiec myślę że
zagrożenia wielkiego nie ma, natomiast jak zacznie samo czytać to lepiej
przerywać jak czyta za dużo, mimo wszystko czytanie i tak polecam- z
rozsądkiem(ja np.czytam od 5 r.ż, dużo czytałam w tym wieku i mam dobry
wzrok,ale dużo bawiłam sie też na dworze) Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Gigant ze sprayu
No to każdy pozostaje przy swoim zdaniu. Jako przykład graffiti na miejscu i
świetnie wyglądającego podałbym ogrodzenie łódzkiego zoo. Co prawda teraz to
już tam praktycznie nic nie zostało, ale kilka lat temu były naprawdę fajne
rysunki zwierząt - w parku nikogo nie raziły, mur był "weselszy", a i twórczość
była na temat. I w końcu co innego sympatyczne zwierzątka, co innego nic nie
znaczące bazgroły.
Natomiast co do reprezentatywności tego typu twórczości - dlaczego np. żadne
szanujące sie hotele nie zamawiaja sobie graffiti na elewacji? Popatrz na to od
tej strony. Po prostu dla większości ludzi graffiti jest estetycznie
nieakceptowalne i w takich miejscach jak dworce, lotniska, reprezentacyjne
deptaki, ulice biurowe itp. coś takiego jest po prostu nie na miejscu. Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Dzisiejsza alegoria...............................
dlaczego mi nikt nie wierzy!;-(

byk stał, był brązowy z widocznymi kopytami na tle nieba...

czy może widzieliście kiedyś bardzo alegoryczne przedstawienie nieba z jego
gwiazdozbiorami w formie rysunków zwierząt i postaci...
byk był w owej astrologicznej formie daję głowę

i ciągle zachodzę w nią...!;-)



Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Takie reklamy powinny zniknąć
zawsze.i.niezmiennie napisał:

> Takie reklamy powinny zniknąć:
> tiny.pl/hqjv4
>
Po pierwsze: błąd w linku. Ale jakoś sobie poradziłem.
Po drugie: te reklamy - wbrew wege-kłamstwom - nie łamią prawa. Jedyny powód, by miały zniknąć, to ich niski poziom. Infantylne rysunki zwierząt nie zachęcają mnie do kupowania mięsa. Co innego samo mięso - świeże, soczyste, smakowite.

Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Bajeczki dla 1 rocznego dziecka - prezent ?
udało mi sie przez przypadek kupic rocznemu wówczas wnukowi "Poeci
polscy dzieciom" jest w nich duzo dzieciecej klasyki i duzo ładnych,
zrozumiałych dla roczniaka ilustracji..jest oczywiscie
i "Lokomotywa" Tuwima i wiersze Brzechwy, Konopnickiej,
nawet "Przyjaciele" Mockiewicza i "Małpa w kąpieli", "Idzie Grzes
przez wieś", "Dorotka".. cena była bardzo "przystojna" 9.90, choć
twarda oprawa i wogóle staranne wydanie..z innych "bajek" wnuk lubił
tez w tym wieku bardzo książki ze zdjęciami (nie rysunkami)
zwierząt, samochodów, wsi itp..warto kupic cos, co nawet jeżeli
teraz nie da się mu jeszcze przeczytać..to chętnie będzie oglądać z
mamy komentarzem..np. ciekawy album lub cos z tzw. encyklopedii dla
dzieci
Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Wasze dzieciaki lubią reklamy?
Bardzo nie podobają mi się te reklamy. Tyle, że nie o sam rysunek
zwierzęcia mi idzie, ale przekaz w stylu nic weselszego nie ma w
życiu świni jak pójście pod nóż itp. Z drugiej jednak strony
przegięciem jest również ukrywanie przed dziećmi skąd się bierze
mięso. 6latek - a znam taki przypadek - który nie wie, że drobiowy
kotlet jest z kur, które widział na wsi, czy ogląda na rysunkach to
IMHO również szkodliwe.
Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Polecam super zabawkę
Polecam super zabawkę
Kupiliśmy naszemu synkowi zabawkę, która przypadła mu do gustu już w sklepie.
Wykonana jest ze sklejki i przedstawia krajobraz na wsi, w którym w
odpowiednich otworach układa się zwierzątka (coś na wzór takich pierwszych
puzzli). Zwierzątek jest 6: kaczka w stawie, kogut na budzie, przed budą
pies, do tego jeszcze krowa, kotek i świnia. Po prawej stronie sklejki
umieszcona jest taka plastikowa linijka z rysunkami zwierząt, oczywiście
takich jak na obrazku. Po naciśnięciu zwierzatka wydają właściwe im odgłosy.
Naprawdę suuuuuuuper!!!

Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Huggies czy Pampersy?
Zapomniałem dodać jednej rzeczy.
Według nas (najlepszej z żon i mnie) pieluszki huggies z
duzych pudel (takich z kolorowymi rysunkami zwierzat po
okolo 100 sztuk kazdy) zawieraja bardziej miekie pieluchy
niz te w mniejszych opakowanych tylko w plastikowe folie
pieluch Freedom.
Jesli juz zdecydujesz sie na uzywanie Huggies (po probnym
zakupie kilku sztuk) to kup wlasnie te w pudelku.
Pozdrawiam,
Ivek
Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: czytacie dzieciom?
Jak Maciuś był mniejszy to czytanie nam nie wychodziło. Nie chciał słuchać,
wyrywał książeczki, czasem wręcz płakał. Myślę, że chodziło mu "bezczynne
siedzenie". Nie podobało mu się. Teraz ma 10 miesięcy i zawsze przed snem
czytam mu książeczkę lub opowiadam co jest na obrazkach. Uwielbia to. Do
niedawna interesował go tylko BOB BUDOWNICZY, teraz ma książeczkę, w której są
cztery wierszyki Tuwima z pięknymi ilustracjami i z takimi otwieranymi
okienkami gdzie są małe rysunki zwierząt lub inne nawiązujące do danego
wierszyka. Maciuś uwielbia otwierać te okienka. Ostatnio chciałam go trochę
oszukać i sięgnęłam po Boba. Szybko przeczytałam, położyłam go spać i umknęłam
do łazienki. Niestety mój syn spać nie miał zamiaru tylko z płaczem wyciągał
rączkę w kierunku książeczek. Nie miałam innego wyjścia jak tylko z mokrymi
włosami siedzieć i czytać dziecku książeczkę z tymi okienkami(w tym momencie
tata nie wchodził w rachubę bo to mama go oszukała).
Pozdrawiam
Agnieszka Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: w co się bawić z 4miesięcznym dzieckiem?

Moj Maly tez ma 4 miesiace, ale juz swiadomie chwyta zabawki. Ma
ulubiona zebre, to ja tarmosi, lubi tez sobie possac butle swoja z
woda w srodku, wiecej zabawy nic picia. Poza tym ma drewniana
ksiazeczke z rysunkami zwierzat, tez ogladamy, potem sobie possie.
No i mata, bujak, a poza tym ostatnio cala masa marudzenia. Az chyba
zaczne wierzyc w te skoki rozwojowe, aczkowliek chyba teraz to juz
powinien byc spokoj w 20-stym tygodniu, nie wiem, ale on sie zrobil
tak marudny, ze to co bylo wczesniej to normalnie Pikus. Albo pan
Pikus

Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Co kupić w prezencie?
A więc mój pomysł to dla dwulatki jakąś fajną interaktywną lalkę są takie do 50
zł,dla 14 miesięcznej interaktywną książkę {są tam rysunki zwierząt , pojazdów i
przyciskając przycisk wydaje dżwięk dla danego rysunku,a dla 10 miesięcznego
szkraba Książeczkę do łóżeczka {posiada różne
elementy{szeleszczące,piszczące}albo jakiś.Życzę udanego spędu rodzinnego.:] Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Rysunki zwierząt
pilnie potrzebuje rysunki zwierząt: myszy, kota i koguta
muszą to być rysunki proste (typu clipart z Worda) wykonane czarną kreską bez wypełnienia Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: OBCE CYWILIZACJE
On the news Ykee <y@polbox.comwrote:


W odpowiedzi na krzyzowy ogien pytan, propozycji i uwag - oto moje
odpowiedzi...


[Galeria Nazca]

          Jak zrobiono te rysunki ? Mogly zostac przeniesione w ten układ
geometryczny za pomoca jakiegos modelu ukladu wspolrzednych. Jednak do
dzis
nie da sie jednoznacznie stwierdzic czy plaskowyz Nazca byl kiedykolwiek
lotniskiem. Stwierdzono natomiast, ze rysunki zwierzat sa starsze od
figor,
i zostaly wykonane doskonalsza technika (???).


[...]

Czyje to poglady ?
Podawaj zawsze zrodla, bo domyslnie uwaza sie, ze sa Twoje.
[dalej opisy roznych teorii i podobne "galerie"]


I co panowie na to ???


Calkiem dobrze, tylko jeszcze te odnosniki zrodlowe :-(
bo tak to trudno zweryfikowac na ile tekst jest oryginalny, ile inwencji
wniosl kompilant i czy przypadkiem czegos celowo nie opuscil :-)


    Przykro mi, nie mam takiej umiejetnosci i wiedzy, by odnalezc w
pajeczynie odpowiedzi na konkretne pytania. A nawet jesli znajde - nie
wiem
jaka maja wartosc naukowa, bowiem jak dotad spotykalem sie jedynie z
teoriami podobnymi w stylu do Danikenowskich. Z tad taka moja wiedza, z
tad
takie moje przyklady, podawane takim wlasnie stylem.


To juz zbytnia samokrytyka.


Jesli o czyms zapomnialem - przypomnicie mi ...   ;o))))


Niniejszym uczynilem.


Jesli cos jest nie tak - powiecie mi o tym ...  ;o))))


Brakuje mi jescze tylko wnioskow poczynionych prze autora tego postu, czyli
Ykee'ego.

(STS)

Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Idiotyczne wypowiedzi w teleturniejach
Za SMS:
teleturniej:Najsłabsze ogniwo
Kazia: Kategoria "zwierzęta". Rysunek jakiego zwierzęcia nosił na 'koszulce' Batman?
odpowiedź: jamnika!

:)
Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Przeniesiony wątek grudniowych INV cz. XVII :)
pobuszowalam dzis troche na allegro i znalazlam pare fajnych rzeczy na prezent
na roczek
zastanowie sie co bedzie fajne i co moze sie Ania spodobac:
www.allegro.pl/item437289996_hasbro_fontanna_z_pilek_playskool_rewelacja_akij.html#photo
www.allegro.pl/item437436372_chicco_baby_gym_delux_3_w_1_promocja_cenowa.html#photo
www.allegro.pl/item438917477_kolorowe_pianinko_z_odglosami_zwierzat_disney.html#photo
(cociaz tu na klawiszach powinny byc wedlug mnie rysunki zwierzat, ktore wydaja
dzwieki, a nie posteci z kreskowek)
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=438040324&msg=Aukcja+zosta%C5%82a+dodana+do+obserwowanych.%0D%0A++++%3C%2Fp%3E%3Cp%3EAby+przed+zako%C5%84czeniem+otrzyma%C4%87+e-mail+lub+wiadomo%C5%9B%C4%87+Gadu-Gadu+z+przypomnieniem%2C%3Cbr+%2F%3Ezmie%C5%84+ustawienia+w+zak%C5%82adce%0D%0A++++%3Ci%3EMoje+Allegro+%3E+Aukcje+%3E+%3Ca+href%3D%22%2Fmy_allegro.php%3Fpage%3Dauctions%26type%3Dwatch%22%3EObserwuj%C4%99%3C%2Fa%3E%3C%2Fi%3E
www.allegro.pl/item438121222_interaktywne_pianino_najtaniej.html#photo
www.allegro.pl/item436687384_chicco_stolik_interaktywny_edukacyjny_2w1_express.html#photo
www.allegro.pl/item435664088_fisher_price_garnuszek_na_klocuszek.html#photo
www.allegro.pl/item439898579_muzyczna_przeplatanka_elc.html#photo
polecam tez gadajaca papuge, jest tania, a smieszna, bo powtarza to co sie powie
Ania ja bardzo lubi (kupilam kulka miesiecy temu):
www.allegro.pl/item437012252_gadajaca_papuga_super_prezent_dla_dziecka.html
Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Bardzo proszę o komentarz- szczególnie nauczycieli
Bardzo proszę o komentarz- szczególnie nauczycieli
Moje niespełna 15-letnie dziecko chodzi do II klasy gimnazjum (szkoła nie
państwowa). W tygodniu ma 4 godz. niemieckiego (oraz 4 godz. angielskiego).
Większość uczniów z klasy uczyła się języka niemieckiego już w szkole
podstawowej. Przedstawiam test, który młodzież musiała napisać w listopadzie
tego roku oraz punktację, jaką można było otrzymać, za każdą część testu.
Test trwał 1 godz. lekcyjną – efektywnie ok. 40 min.
Bardzo proszę o komentarz dotyczący o stopnia trudności testu, czasu
przeznaczonego na jego napisanie oraz wszelkich uwag dodatkowych.
Zachowuję oryginalną pisownię nauczycielki.
I.(7 p.) Uzupełnij sensownie luki:
1.
Mama ...................ich heute abend das Konzert im Fernsehen sehen?
Nein, du ..................... ins Bett.
2.
Du ...................... morgen früh eine Stunde früher kommen
3.
...............kommt heute Nachmittag? (Mein Freund)
4.
.................. gehst du nicht in die Schule? Ich bin krank
5. Ein Hund ................... sehr gern (biegać)

I.(7 p.) Jak nazywają się te (zaznaczone) części ciała (tutaj pokazane są
rysunki zwierząt). Podaj l. poj. i mnogą
Ucho
Nos
Pysk (psa)
Łapa (psa)
Ogon (rybi)
Ogon
Sierść

III (8 p.) Uzupełnij końcówkę zaimka dzierżawczego
1. Ich fahre mit mein.... Katze
2. Er hasst sein ... Hund
3. Wir suchen Ihr.... Kuh
4. Das ist die Halsband dein ... Papagai ......
5. ........... Pferd heisst Pony
6. Unser .... Känguru ist kein und lieb.
7. Hast du ihr.. Ratte gern ?

IV (2 p.) Odmień przez przypadki: wasz jamnik; żadna świnka morska

V (10 p.) Gdzie? Dokąd? Kiedy? Jak brzmi po niemiecku?
a) Od poniedziałku do piątku
b) na ulicy Kwiatowej
c) dwunastego sierpnia
d) w sobotę i niedzielę
e) do ogrodu zoologicznego
f) w bibliotece
g) na poddaszu
h) w listopadzie
i) do Niemiec
j) do Szwajcarii

VI (5 p.) Napisz dialog. Umów się z kolegą/koleżanką do kina

VII (5 p. za tłumaczenie + 10 p. za zdania)
Co znaczą po polsku te czasowniki? Ułóż z nimi zdania
a) abholen
b) vorspielen
c) nachschlagen
d) zumachen
e) aufhören

VIII (5 p.) Zaprzecz zdania
a) Ich kann das.
b) Er hat Zeit.
c) Wir lernen für den Test.
d) Sie hat Probleme.
e) Magda hat Geld.

IX (5 p.) Co robisz w wolnym czasie? Zastosuj w krótkim opowiadaniu
następujące słówka: list, muzyka, gitara, wędrować, w niedzielę rano,
majsterkować.

X (5 p.) Odmień czasownik
a) ty .................. (czytać)
b) ona ................. (zapraszać)
c) ona ................... (widzieć)
d) pani ................. (jeść)
e) on .....................dawać)

XI (5 p.) Stopniuj
a) Meine Mathenote ist ......................... (lepsza niż twoja)
b) Ich esse Pommes frites ..................... (najchętniej
c) Sie ist ............................... (szybszy od Witka)
d) Grażyna und Witek arbeiten ................ (najwolniej)
e) Ewa ist ...................... (najwyższą dziewczyną w klasie)

XII ( 5 p.) Złóż życzenia koleżance na urodziny. Życz jej wszystkiego
dobrego, bardzo dobrych ocen w szkole i wielu sukcesów.

XIII (5 p.) Co charakteryzuje Święta Bożego Narodzenia. Napisz w kilku
zdaniach (kiedy, symbole, radości, potrawy itd.)

XIV (5 p.) Wyjaśnij koledze dlaczego nie możesz przyjść na urządzane przez
niego przyjęcie urodzinowe (3-5 zdań)

Moje dziecko na łączą liczbę 89 punktów otrzymało 52,5 punktów – ocena
dopuszczająca 2. Większość dzieci otrzymała ocenę 1 – nie dopuszczającą. Nie
znam punktacji poszczególnych uczniów ale szacuję na średnio 30 punktów.
Podejrzewam, że dzieci nie były w stanie w tak krótkim czasie sprawdzić pod
koniec testu swoich prac albo nie zdążyły odpowiedzieć na wszystkie punkty
testu.
Będę wdzięczna za każdy komentarz, który pozwoli mi na przeprowadzenie
planowanej rozmowy z nauczycielką jęz. niemieckiego. Zaznaczam, że znam język
niemiecki jak i mam swoje subiektywne zdanie na temat w/w testu. Bardzo
zależy mi na obiektywnej opinii fachowców czyli filologów jęz. niemieckiego
pracujących w szkole i znających metody pracy z 15-latkami
matka




Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Proszę o komentarz - szczególnie nauczycieli
Proszę o komentarz - szczególnie nauczycieli
Moje niespełna 15-letnie dziecko chodzi do II klasy gimnazjum (szkoła nie
państwowa). W tygodniu ma 4 godz. niemieckiego (oraz 4 godz. angielskiego).
Większość uczniów z klasy uczyła się języka niemieckiego już w szkole
podstawowej. Przedstawiam test, który młodzież musiała napisać w listopadzie
tego roku oraz punktację, jaką można było otrzymać, za każdą część testu.
Test trwał 1 godz. lekcyjną – efektywnie ok. 40 min.
Bardzo proszę o komentarz dotyczący stopnia trudności testu, czasu
przeznaczonego na jego napisanie oraz wszelkich uwag dodatkowych.
Zachowuję oryginalną pisownię nauczycielki.

I.(7 p.) Uzupełnij sensownie luki:
1.Mama ...................ich heute abend das Konzert im Fernsehen sehen?
Nein, du ..................... ins Bett.
2.Du ...................... morgen früh eine Stunde früher kommen
3.............kommt heute Nachmittag? (Mein Freund)
4. .................. gehst du nicht in die Schule? Ich bin krank
5. Ein Hund ................... sehr gern (biegać)

II.(7 p.) Jak nazywają się te (zaznaczone) części ciała (tutaj pokazane są
rysunki zwierząt). Podaj l. poj. i mnogą
Ucho
Nos
Pysk (psa)
Łapa (psa)
Ogon (rybi)
Ogon
Sierść

III (8 p.) Uzupełnij końcówkę zaimka dzierżawczego
1. Ich fahre mit mein.... Katze
2. Er hasst sein ... Hund
3. Wir suchen Ihr.... Kuh
4. Das ist die Halsband dein ... Papagai ......
5. ........... Pferd heisst Pony
6. Unser .... Känguru ist kein und lieb.
7. Hast du ihr.. Ratte gern ?

IV (2 p.) Odmień przez przypadki: wasz jamnik; żadna świnka morska

V (10 p.) Gdzie? Dokąd? Kiedy? Jak brzmi po niemiecku?
a) Od poniedziałku do piątku
b) na ulicy Kwiatowej
c) dwunastego sierpnia
d) w sobotę i niedzielę
e) do ogrodu zoologicznego
f) w bibliotece
g) na poddaszu
h) w listopadzie
i) do Niemiec
j) do Szwajcarii

VI (5 p.) Napisz dialog. Umów się z kolegą/koleżanką do kina

VII (5 p. za tłumaczenie + 10 p. za zdania)
Co znaczą po polsku te czasowniki? Ułóż z nimi zdania
a) abholen
b) vorspielen
c) nachschlagen
d) zumachen
e) aufhören

VIII (5 p.) Zaprzecz zdania
a) Ich kann das.
b) Er hat Zeit.
c) Wir lernen für den Test.
d) Sie hat Probleme.
e) Magda hat Geld.

IX (5 p.) Co robisz w wolnym czasie? Zastosuj w krótkim opowiadaniu
następujące słówka: list, muzyka, gitara, wędrować, w niedzielę rano,
majsterkować.

X (5 p.) Odmień czasownik
a) ty .................. (czytać)
b) ona ................. (zapraszać)
c) ona ................... (widzieć)
d) pani ................. (jeść)
e) on .....................dawać)

XI (5 p.) Stopniuj
a) Meine Mathenote ist ......................... (lepsza niż twoja)
b) Ich esse Pommes frites ..................... (najchętniej
c) Sie ist ............................... (szybszy od Witka)
d) Grażyna und Witek arbeiten ................ (najwolniej)
e) Ewa ist ...................... (najwyższą dziewczyną w klasie)

XII ( 5 p.) Złóż życzenia koleżance na urodziny. Życz jej wszystkiego
dobrego, bardzo dobrych ocen w szkole i wielu sukcesów.

XIII (5 p.) Co charakteryzuje Święta Bożego Narodzenia. Napisz w kilku
zdaniach (kiedy, symbole, radości, potrawy itd.)

XIV (5 p.) Wyjaśnij koledze dlaczego nie możesz przyjść na urządzane przez
niego przyjęcie urodzinowe (3-5 zdań)

Moje dziecko na łączną liczbę 89 punktów otrzymało 52,5 punktów – ocena
dopuszczająca 2. Większość dzieci otrzymała ocenę 1 – nie dopuszczającą. Nie
znam punktacji poszczególnych uczniów ale szacuję na średnio 30 punktów.
Podejrzewam, że dzieci nie były w stanie w tak krótkim czasie sprawdzić pod
koniec testu swoich prac albo nie zdążyły odpowiedzieć na wszystkie punkty
testu.
Będę wdzięczna za każdy komentarz, który pozwoli mi na przeprowadzenie
planowanej rozmowy z nauczycielką jęz. niemieckiego. Zaznaczam, że znam język
niemiecki jak i mam swoje subiektywne zdanie na temat w/w testu. Bardzo
zależy mi na obiektywnej opinii fachowców czyli filologów jęz. niemieckiego
pracujących w szkole i mających doświadczenie w pracy nad młodzieżą

matka
Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: kogo pociąga niemców germańskie pogaństwo
w "Nature" padł dogmat archeologii z 1931 r
serwisy.gazeta.pl/nauka/1,34148,2169174.html?nltxx=1000621&nltdt=2004-07-
08-02-04 Najstarsze dzieła sztuki nie były dziełem Homo sapiens?
Domniemani twórcy najstarszych dzieł sztuki w Europie żyli ponad 25 tys. lat po
ich powstaniu - odkryli naukowcy. Kim więc byli pierwsi artyści? Czy naprawdę
należeli do naszego gatunku? A może byli neandertalczykami?

Wraz z dzisiejszą publikacją w "Nature" padł jeden z dogmatów archeologii.
Okazało się bowiem, że domniemani twórcy pierwszych dzieł sztuki żyli 25 tys.
lat po ich powstaniu. Jak to możliwe? I dlaczego naukowcy dowiedzieli się o tym
dopiero teraz?

Muzykuje, bije się i rzeźbi

Nasz gatunek, Homo sapiens, pojawił się w Europie blisko 40 tys. lat temu.
Pierwszych "ludzi rozumnych" na naszym kontynencie nazywa się zazwyczaj
kromaniończykami. Nazwę ukuto od stanowiska Cro-Magnon we Francji, gdzie
szczątki europejskiego człowieka współczesnego odkryto po raz pierwszy w
historii (w 1868 r.). Obok szkieletów starca, dwóch mężczyzn, kobiety i płodu
odkopano tam również liczne narzędzia. Niedaleko znaleziono też naskalne
rysunki zwierząt. Nikt nie miał wątpliwości, że wszystko to było dziełem
kromaniończyków. Takie przypuszczenia potwierdzały również ówczesne metody
datowania.

Kultura, której dziełem były te narzędzia i rysunki, panowała na naszym
kontynencie od ok. 36 do 30 tys. lat temu. Nazwano ją oryniacką - od
francuskiej miejscowości Aurignac [czyt. oriniak] położonej u podnóża
Pirenejów. W znajdujących się niedaleko jaskiniach znaleziono liczne przedmioty
z tej epoki. Wytwórcy kultury oryniackiej musieli być niezwykle uzdolnieni.
Używali narzędzi kamiennych. Groty oszczepów oraz miotacze do strzał wytwarzali
z kości i rogów zwierzęcych. Potrafili grać na instrumentach muzycznych
(znaleziono proste, kościane flety), a nawet zapisywać proste symbole na
kościanych i kamiennych tabliczkach. Jednak tym, co najbardziej zadziwiało
archeologów i dobitnie świadczyło o człowieczeństwie kromaniończyków, było ich
umiłowanie sztuki. Figurki zwierząt oraz niezwykłe rysunki naskalne stworzyć
mógł tylko ktoś o wielkiej wrażliwości.

Jeśli nie on, to kto?

Dlatego środowiskiem naukowym wstrząsnęły przeprowadzone w 2002 roku badania
kości z Cro-Magnon. Po dokładnym określeniu wieku tego znaleziska okazało się,
że szkielet jest dużo młodszy, niż leżące obok niego przedmioty. Czy więc
kulturę oryniacką można rzeczywiście przypisywać naszym przodkom? Wątpliwości
pojawiało się coraz więcej. Na szczęście istniał też jeden, niepodważalny dowód
potwierdzający niezwykłe uzdolnienia kromaniończyków: jaskinia Vogelherd.

Pierwsze szczątki w tej niemieckiej grocie odkopano latem i jesienią 1931 r.
Gustav Riek, który kierował pracami wykopaliskowymi, postarał się, by wszystko
było dokładnie opisane i naszkicowane. A było co dokumentować. Oprócz kości,
bez wątpienia należących do Homo sapiens, znaleziono też mnóstwo drobnych
figurek zwierzęcych kultury oryniackiej. Najsłynniejsza z nich to wykonana z
mamuciego ciosu, pięciocentymetrowej wielkości rzeźba konia, która zapewne
służyła jako wisiorek. Konik jest przedstawiony bardzo wiernie, a ręka
rzeźbiarza nadała mu lekkość i smukły kształt. Wszystkie przedmioty i szczątki
ludzkie datowano wówczas na około 32 tysiące lat. Czy słusznie?

Postanowili to zweryfikować niemieccy i amerykańscy naukowcy kierowani przez
Nicholasa Conarda z uniwersytetu w Tybindze. Udało im się to dzięki nowoczesnym
metodom i urządzeniom laboratoryjnym. Wyników, które ogłoszono w
dzisiejszym "Nature", prawdę mówiąc nie spodziewał się żaden z badaczy. Okazało
się bowiem, że szczątki Homo sapiens z jaskini Vogelherd liczą sobie tylko...
od 4 do 5 tys. lat! Ludzie zostali tam pochowani w okresie neolitu. A grób
został wykopany przypadkowo w miejscu, gdzie tysiące lat wcześniej ktoś
pozostawił piękne kościane figurki. Kto w takim razie był ich twórcą?

35 tysięcy lat temu Europę zamieszkiwały dwa gatunki człowieka - Homo sapiens i
Homo neanderthalensis. Skoro kultura oryniacka nie jest dziełem naszych
przodków, to czy rzeźby i rysunki mogli tworzyć neandertalczycy? Nie możemy
tego wykluczyć.

Nicholas J. Conard mówi, że potrzebne są bardziej jednoznaczne dowody. Niestety
materiału z tego okresu jest niewiele. Być może nigdy nie dowiemy się, kto był
autorem niezwykłych figurek. Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Nowy Targ
Galeria MBWA "Jatki" zaprasza na spotkanie w sobotę , o godz. 17 na
wernisaż prac Pabla Ruiz Picassa (1881-1973) udostępnionych przez Muzeum
Narodowe w W-wie.

Po głośnej przed kilu laty wystawie "Obrazów Biblijnych" Marca Chagalla w
nowotarskiej Galerii MBWA "Jatki" - czeka miasto kolejne wydarzenie artystyczne
dużej miary.
Honorowym patronatem objęli wystawę JE Ambasador Królestwa Hiszpanii Rafael
Mendivil, marszałek województwa małopolskiego - Janusz Sepioł oraz burmistrz
Nowego Targu - Marek Fryźlewicz.

Pokazywana w Nowym Targu kolekcja składa się z 35 grafik i trzech rytowanych
podszkliwnie talerzy ceramicznych, dwóch litografii barwnych oraz dwóch
fotografii, w tym jednej przedstawiającej góralkę w kożuszku.

Twórca teorii kubizmu, malarz, który zrewolucjonizował współczesną sztukę,
przyjechał do Polski w sierpniu 1948 r., by uczestniczyć w Światowym Kongresie
Intelektualistów na rzecz Pokoju we Wrocławiu. Większość prac znajdujących się
teraz w posiadaniu Muzeum Narodowego to dar artysty z lat 1948-49.
W krakowskich Sukiennicach nabył wtedy dla swej ówczesnej przyjaciółki,
Francoise Gillot, góralski serdak, w którym portretował ją po powrocie do
Francji. Portrety te złożyły się na cykl litografii "Kobieta w fotelu".

Prezentowane na wystawie talerze to wczesne ceramiki Pabla Picassa, malowane i
ryte podszkliwnie, zdobione rysunkami zwierząt i motywami roślinnymi. Cała
kolekcja talerzy przywiezionych przez Picassa do Polski w roku 1948 liczy 20
sztuk, na niektórych widnieją sceny z corridy, obrazy martwej natury (w tym
ryb) i symboliczny gołąbek pokoju.

Dopełnieniem wystawy "Alfabet Picassa" są nasze rodzime prace, inspirowane
twórczością hiszpańskiego mistrza: tkaniny artystyczne Magdaleny Abakanowicz i
Józefy Wnukowej; tkaniny dekoracyjne Danuty Michno-Paprowicz oraz ceramiczne
maski Tadeusza Borońskiego, ceramiczne talerze Anny Goździk i Andrzeja Trzaski,
także ceramiczna misa "Ryba", stworzona w zakopiańskiej "Kenarówce".

Wrześniowe wydarzenie w Galerii "Jatki" poprzedził kilkumiesięczny cykl
ilustrowanych przezroczami prelekcji, koncertów i warsztatów plastycznych z
cyklu "Czekając na Picassa". Tekst do katalogu towarzyszącego wystawie wyszedł
spod ręki związanej z warszawskim Muzeum Narodowym Anny Manickiej (komisarz
wystawy), goszczącej wcześniej w Nowym Targu z interesująca prelekcją. "Alfabet
Picassa" to rozwinięcie haseł istotnych dla zrozumienia jego twórczości.

Przed wernisażem rozesłano ok. 200 zaproszeń, co zwiastuje, że w sobotę galeria
może pękać w szwach. Tak jak i w przypadku "Obrazów Biblijnych" Marca Chagalla,
trzeba było zadbać o odpowiednie warunki ekspozycji i środki bezpieczeństwa.

Nad bezcennymi dziełami - prócz systemu alarmowego - czuwa firma ochroniarska.
O tym, że wystawa doszła do skutku przesądziło wsparcie finansowe Urzędu
Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego i Urzędu Miasta Nowego Targu, do
których dołączyli inni sponsorzy: Towarzystwo Ubezpieczeń i
Reasekuracji "Warta". Karpacka Spółka Gazownicza, Bank BPH SA, "Elza" -
Elektrosystemy i Instalacje, "Ital Bike" sp. z o.o. i "Karczma u Borzanka".
Patronat medialny sprawują: Radio Kraków, TVP 3 - Kraków i "Dziennik Polski".
(ASZ)"

Z A P R A S Z A M Y młodzież szkolną, studentów i turystów Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: rozwijajace zabawy dla 9miesieczniaka
Z forum Gry izabawy
klejam post, ktory znalazlam na tym forum.

Od 6. do 9. miesiąca życia
Bajka•
Nazywanie•
Telefon•
Stary Donald farmę miał•
Dźwięki•
Spacer•
Lustro•
Spadająca chusta•
Pudełko•
Przeciąganie•
Na dobranoc•
Twojemu Maleństwu będzie sprawiało wielką radość zrzucanie przedmiotów i
przyglądanie się temu jak spadają. Spadanie pomaga dziecku zrozumieć pewne
własności przedmiotów: ciężki czy lekki, twardy czy miękki. Uczy się, że to
właśnie on "powoduje" spadanie przedmiotu, który rzucił. W tym okresie powstaje
pamięć przedmiotu, dziecko zaczyna rozumieć, że przedmiot istnieje mimo, że go
nie trzyma. Potrafi zlokalizować brakujący przedmiot, "testuje" przedmioty -
potrząsa nimi, gniecie, rzuca i uderza. Twój Maluszek będzie teraz z entuzjazem
patrzył, słuchał i dotykał, ekspolrował świat. Będzie zafascynowany wszystkim
co je otacza, jest jak mały detektyw. Naśladuje zachowania innych ludzi. Ogląda
zabawki z różnej strony poprzez obracanie ich w rączkach. W ten sposób również
usprawnia motorykę. W tym okresie zaczyna orientować się w przestreni, wie
gdzie jest góra, gdzie dół. Wie, że większy przedmiot nie mieści się w
większym. Rozumie pewne zależności, relacje między przedmiotami, na przykład:
słoik i pokrywka, klucz i zamek w drzwiach. Zaczyna kojarzyć znaczenie słów z
gestami. Słysząc "nie" kręci przecząco główką.

Bajka
Usiądź i posadź Malca twarzą do siebie. Zacznij opowiadać bajkę, bajka może być
wymyślona przez Ciebie. Opowiadając rób przerwy, aby dziecko samo, w swoim
własnym języku, mogło Ci pomagać w jej opowiadaniu. Dzięki tej zabawie
Maleństwo uczy się sprawności językowej, a Ty zachęcasz Je do mówienia.



Nazywanie
W tym okresie niemowlęta zaczynają kojarzyć słowa z przedmiotami i osobami.
Pokazuj dziecku zdjęcia bliskich mu osób: taty, rodzeństwa, babci i dziadka
opowiadając kto jest kim. Kiedy dziecko wymawia słowa "ta-ta", "ba-ba" pokazuj
mu zdjęcia odpowiednio taty i babci. Po jakimś czasie Maluch zacznie kojarzyć,
że słowo "tata" oznacza tatę, a słowo "mama" mamę.



Telefon
Posadź Maluszka sobie na kolanach twarzą do siebie. Przyłóż słuchawkę do ucha i
powiedź "halo", następnie przyłóż słuchawkę do ucha Twojego Maluszka i
powtórz "halo". Możesz powtarzać różne słowa, na przykład: "tata", "mama", "pa-
pa", powtarzaj je najpierw sama do słuchawki, a potem przykładaj słuchawkę do
uszka dziecka, na pewno sam zacznie do niej mówić. Ta zabawa uczy Twoje dziecko
sprawności językowej i wspaniale wzbogaca jego słownictwo.



Stary Donald farmę miał
Do tej zabawy potrzebne będą rysunki zwierząt. Pokazuj dziecku każde
zwierzątko, nazywaj je i naśladuj wydawane przez nie odgłosy, zachęć Malucha
aby powtarzał odgłosy po Tobie. Zaśpiewaj piosenkę "Stary Donald farmę miał".
Śpiewając o poszczególnych zwierzątkach pokazuj rysunki tych zwierząt. Ta
zabawa rozwija sprawność językową, uczy Twoje dziecko rozróżniania dźwiękow
oraz naśladowania głosów zwierząt.



Dźwięki
Za każdym razem gdy dziecko słyszy różne dźwięki, nazywaj przedmioty, które je
wydają np. telefon, radio, pralka, telewizor. Wypowiadając nazwę wskaż placem
źródło dźwięku. Dzieki temu Twój Maluszek uczy się rozróżniania dźwięków w jego
otoczeniu.



Spacer
Weź Maluszka na spacer po mieszkaniu. Pokazuj mu różne przedmioty o ciekawych
kształtach, rozmiarach i teksturach. Określaj przy tym ich powierzchnię:
gładki, szorstki, twardy, miękki. Dzięki temu Szkrab uczy się rozróżniać
powierzchnie, uczy się obserwacji, ćwiczy paluszki.



Lustro
Weź do ręki ulubioną zabawkę Twojego Malucha a następnie podejdź z nim do
lustra. Zacznij poruszać zabawką, pokaż mu ją w lustrze, zapytaj "gdzie
jest.....?". Dzięki tej zabawie Twoje dziecko uczy się umiejętności obserwacji,
odróżniania siebie od swojego odbicia w lustrze oraz koordynacji wzrokowo-
ruchowej.



Spadająca chusta
Do tej zabawy będzie potrzebny szal bądź chustka z delikatengo, cienkiego
materiału. Usiądż z Maluszkiem na podłodze podrzuć chustę do góry, złap ją.
Podrzuć ją ponownie i pokaż dziecku jak ją złapać. Wkrótce Maluch będzie
próbował złapać chustę bez Twojej pomocy. Dzięki tej zabawie dziecko uczy się
koordynacji wzrokowo-ruchowej.



Pudełko
Wrzuć do pojemnika połamane na mniejsze kawałki chrupki, pojemnik zamknij.
Pokaż dziecku jak go otworzyć, wyjmij kawalek chrupka i zjedz go. Nastęnie daj
dziecku pojemnik i zobacz czy będzie potrafiło samo wyjąć chrupki z pojemnika.
Na początku z pewnością będzie potrzebowało Twojej pomocy, ale szybko dojdzie
do wprawy. Dzięki tej zabawie Maleństwo uczy się podnosić niewielkie
przedmioty, ćwiczy rączki i paluszki.



Przeciąganie
Usiądź z Maluszkiem na podłodze, weź szalik. Trzymaj za jeden koniec drugi
podaj dziecku. Przeciągnij delikatnie szalik do siebie, pokaż Maluchowi jak ma
ciągnąć drugi koniec. Po jakimś czasie Twój szkrab będzie wiedział jak
przeciągać z Tobą szalik. Dzięki tej zabawie Maluszek uczy się współdziałania i
koordynacji ruchowej.



Na dobranoc
Przed zaśnięciem możesz Twojemu Maleństwu śpiewać lub czytać bajki. Dzięki temu
umacnia się między Wami więź emocjonalna, a także dziecko uczy się słuchania,
rozwija się sprawność językowa.

No to masz już w co się bawić :) przez 3 miesiące :)


baw sie w upuszczanie i podnoszenie
baw się w dawanie i zbieranie
często powtarzaj jego imię
pokazuj czynności i ich skutki (np. potocz piłke i powiedz ,że sie toczy)
gdy daje znać ,że chce bys przyszła podejdź do niego wyciągając ręce, zawołaj
po imieniu
baw sie w podskakiwanie
baw sie w samoloty
kładź go obok siebie i odrywajcie od podłoża tułów i ramiona
wynagradzaj go za pwyciąganie rączek podnoszeniem do góry
baw się w patataj
rozwijaj precyzje palców dając mu rozmaite pokarmy, które może jeść rękoma
zacznij je uczyć samodzielnie łyżką
pokaż jak przekładac przedmioty z ręki do ręki
mocno gestykuluj prowokuj by cie naśladowało, ucz go nowych gestów
nadal przeds5tawiaj mu obcych
Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Zabawy dla półrocznych brzdąców
Zabawy dla półrocznych brzdąców
Ponieważ sama denerwowałam się, gdy otwierałam wątek, a tam zamiast zabaw były
adresy, postanowiłam więcej nie wysyłać zabaw na priv, a wkleić je tutaj.
Zabawy zebrane z internetu (nie pamiętam wszystkich stron) i z forum. Może
komuś się przydadzą.

Twojemu Maleństwu będzie sprawiało wielką radość zrzucanie przedmiotów i
przyglądanie się temu jak spadają. Spadanie pomaga dziecku zrozumieć pewne
własności przedmiotów: ciężki czy lekki, twardy czy miękki. Uczy się, że to
właśnie on "powoduje" spadanie przedmiotu, który rzucił. W tym okresie
powstaje pamięć przedmiotu, dziecko zaczyna rozumieć, że przedmiot istnieje
mimo, że go nie trzyma. Potrafi zlokalizować brakujący przedmiot, "testuje"
przedmioty - potrząsa nimi, gniecie, rzuca i uderza. Twój Maluszek będzie
teraz z entuzjazem patrzył, słuchał i dotykał, ekspolrował świat. Będzie
zafascynowany wszystkim co je otacza, jest jak mały detektyw. Naśladuje
zachowania innych ludzi. Ogląda zabawki z różnej strony poprzez obracanie ich
w rączkach. W ten sposób również usprawnia motorykę. W tym okresie zaczyna
orientować się w przestreni, wie gdzie jest góra, gdzie dół. Wie, że większy
przedmiot nie mieści się w większym. Rozumie pewne zależności, relacje między
przedmiotami, na przykład: słoik i pokrywka, klucz i zamek w drzwiach. Zaczyna
kojarzyć znaczenie słów z gestami. Słysząc "nie" kręci przecząco główką.

Bajka
Usiądź i posadź Malca twarzą do siebie. Zacznij opowiadać bajkę, bajka może
być wymyślona przez Ciebie. Opowiadając rób przerwy, aby dziecko samo, w swoim
własnym języku, mogło Ci pomagać w jej opowiadaniu. Dzięki tej zabawie
Maleństwo uczy się sprawności językowej, a Ty zachęcasz Je do mówienia.

Nazywanie
W tym okresie niemowlęta zaczynają kojarzyć słowa z przedmiotami i osobami.
Pokazuj dziecku zdjęcia bliskich mu osób: taty, rodzeństwa, babci i dziadka
opowiadając kto jest kim. Kiedy dziecko wymawia słowa "ta-ta", "ba-ba" pokazuj
mu zdjęcia odpowiednio taty i babci. Po jakimś czasie Maluch zacznie kojarzyć,
że słowo "tata" oznacza tatę, a słowo "mama" mamę.

Telefon
Posadź Maluszka sobie na kolanach twarzą do siebie. Przyłóż słuchawkę do ucha
i powiedź "halo", następnie przyłóż słuchawkę do ucha Twojego Maluszka i
powtórz "halo". Możesz powtarzać różne słowa, na przykład: "tata", "mama",
"pa-pa", powtarzaj je najpierw sama do słuchawki, a potem przykładaj słuchawkę
do uszka dziecka, na pewno sam zacznie do niej mówić. Ta zabawa uczy Twoje
dziecko sprawności językowej i wspaniale wzbogaca jego słownictwo.

Stary Donald farmę miał
Do tej zabawy potrzebne będą rysunki zwierząt. Pokazuj dziecku każde
zwierzątko, nazywaj je i naśladuj wydawane przez nie odgłosy, zachęć Malucha
aby powtarzał odgłosy po Tobie. Zaśpiewaj piosenkę "Stary Donald farmę miał".
Śpiewając o poszczególnych zwierzątkach pokazuj rysunki tych zwierząt. Ta
zabawa rozwija sprawność językową, uczy Twoje dziecko rozróżniania dźwięków
oraz naśladowania głosów zwierząt.

Dźwięki
Za każdym razem gdy dziecko słyszy różne dźwięki, nazywaj przedmioty, które je
wydają np. telefon, radio, pralka, telewizor. Wypowiadając nazwę wskaż placem
źródło dźwięku. Dzieki temu Twój Maluszek uczy się rozróżniania dźwięków w
jego otoczeniu.

Spacer
Weź Maluszka na spacer po mieszkaniu. Pokazuj mu różne przedmioty o ciekawych
kształtach, rozmiarach i teksturach. Określaj przy tym ich powierzchnię:
gładki, szorstki, twardy, miękki. Dzięki temu Szkrab uczy się rozróżniać
powierzchnie, uczy się obserwacji, ćwiczy paluszki.

Lustro
Weź do ręki ulubioną zabawkę Twojego Malucha a następnie podejdź z nim do
lustra. Zacznij poruszać zabawką, pokaż mu ją w lustrze, zapytaj "gdzie
jest.....?". Dzięki tej zabawie Twoje dziecko uczy się umiejętności
obserwacji, odróżniania siebie od swojego odbicia w lustrze oraz koordynacji
wzrokowo-ruchowej.

Spadająca chusta
Do tej zabawy będzie potrzebny szal bądź chustka z delikatnego, cienkiego
materiału. Usiądź z Maluszkiem na podłodze podrzuć chustę do góry, złap ją.
Podrzuć ją ponownie i pokaż dziecku jak ją złapać. Wkrótce Maluch będzie
próbował złapać chustę bez Twojej pomocy. Dzięki tej zabawie dziecko uczy się
koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Pudełko
Wrzuć do pojemnika połamane na mniejsze kawałki chrupki, pojemnik zamknij.
Pokaż dziecku jak go otworzyć, wyjmij kawałek chrupka i zjedz go. Następnie
daj dziecku pojemnik i zobacz czy będzie potrafiło samo wyjąć chrupki z
pojemnika. Na początku z pewnością będzie potrzebowało Twojej pomocy, ale
szybko dojdzie do wprawy. Dzięki tej zabawie Maleństwo uczy się podnosić
niewielkie przedmioty, ćwiczy rączki i paluszki.

Przeciąganie
Usiądź z Maluszkiem na podłodze, weź szalik. Trzymaj za jeden koniec drugi
podaj dziecku. Przeciągnij delikatnie szalik do siebie, pokaż Maluchowi jak ma
ciągnąć drugi koniec. Po jakimś czasie Twój szkrab będzie wiedział jak
przeciągać z Tobą szalik. Dzięki tej zabawie Maluszek uczy się współdziałania
i koordynacji ruchowej.

Na dobranoc
Przed zaśnięciem możesz Twojemu Maleństwu śpiewać lub czytać bajki. Dzięki
temu umacnia się między Wami więź emocjonalna, a także dziecko uczy się
słuchania, rozwija się sprawność językowa.

Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu



Temat: W co się bawić z 8 miesięczniakiem?
Od 6. do 9. miesiąca życia
 Bajka
 Nazywanie
 Telefon
 Stary Donald farmę miał
 Dźwięki
 Spacer
 Lustro
 Spadająca chusta
 Pudełko
 Przeciąganie
 Na dobranoc
Twojemu Maleństwu będzie sprawiało wielką radość zrzucanie przedmiotów i
przyglądanie się temu jak spadają. Spadanie pomaga dziecku zrozumieć pewne
własności przedmiotów: ciężki czy lekki, twardy czy miękki. Uczy się, że to
właśnie on "powoduje" spadanie przedmiotu, który rzucił. W tym okresie powstaje
pamięć przedmiotu, dziecko zaczyna rozumieć, że przedmiot istnieje mimo, że go
nie trzyma. Potrafi zlokalizować brakujący przedmiot, "testuje" przedmioty -
potrząsa nimi, gniecie, rzuca i uderza. Twój Maluszek będzie teraz z entuzjazem
patrzył, słuchał i dotykał, ekspolrował świat. Będzie zafascynowany wszystkim
co je otacza, jest jak mały detektyw. Naśladuje zachowania innych ludzi. Ogląda
zabawki z różnej strony poprzez obracanie ich w rączkach. W ten sposób również
usprawnia motorykę. W tym okresie zaczyna orientować się w przestreni, wie
gdzie jest góra, gdzie dół. Wie, że większy przedmiot nie mieści się w
większym. Rozumie pewne zależności, relacje między przedmiotami, na przykład:
słoik i pokrywka, klucz i zamek w drzwiach. Zaczyna kojarzyć znaczenie słów z
gestami. Słysząc "nie" kręci przecząco główką.

Bajka
Usiądź i posadź Malca twarzą do siebie. Zacznij opowiadać bajkę, bajka może być
wymyślona przez Ciebie. Opowiadając rób przerwy, aby dziecko samo, w swoim
własnym języku, mogło Ci pomagać w jej opowiadaniu. Dzięki tej zabawie
Maleństwo uczy się sprawności językowej, a Ty zachęcasz Je do mówienia.



Nazywanie
W tym okresie niemowlęta zaczynają kojarzyć słowa z przedmiotami i osobami.
Pokazuj dziecku zdjęcia bliskich mu osób: taty, rodzeństwa, babci i dziadka
opowiadając kto jest kim. Kiedy dziecko wymawia słowa "ta-ta", "ba-ba" pokazuj
mu zdjęcia odpowiednio taty i babci. Po jakimś czasie Maluch zacznie kojarzyć,
że słowo "tata" oznacza tatę, a słowo "mama" mamę.



Telefon
Posadź Maluszka sobie na kolanach twarzą do siebie. Przyłóż słuchawkę do ucha i
powiedź "halo", następnie przyłóż słuchawkę do ucha Twojego Maluszka i
powtórz "halo". Możesz powtarzać różne słowa, na przykład: "tata", "mama", "pa-
pa", powtarzaj je najpierw sama do słuchawki, a potem przykładaj słuchawkę do
uszka dziecka, na pewno sam zacznie do niej mówić. Ta zabawa uczy Twoje dziecko
sprawności językowej i wspaniale wzbogaca jego słownictwo.



Stary Donald farmę miał
Do tej zabawy potrzebne będą rysunki zwierząt. Pokazuj dziecku każde
zwierzątko, nazywaj je i naśladuj wydawane przez nie odgłosy, zachęć Malucha
aby powtarzał odgłosy po Tobie. Zaśpiewaj piosenkę "Stary Donald farmę miał".
Śpiewając o poszczególnych zwierzątkach pokazuj rysunki tych zwierząt. Ta
zabawa rozwija sprawność językową, uczy Twoje dziecko rozróżniania dźwiękow
oraz naśladowania głosów zwierząt.



Dźwięki
Za każdym razem gdy dziecko słyszy różne dźwięki, nazywaj przedmioty, które je
wydają np. telefon, radio, pralka, telewizor. Wypowiadając nazwę wskaż placem
źródło dźwięku. Dzieki temu Twój Maluszek uczy się rozróżniania dźwięków w jego
otoczeniu.



Spacer
Weź Maluszka na spacer po mieszkaniu. Pokazuj mu różne przedmioty o ciekawych
kształtach, rozmiarach i teksturach. Określaj przy tym ich powierzchnię:
gładki, szorstki, twardy, miękki. Dzięki temu Szkrab uczy się rozróżniać
powierzchnie, uczy się obserwacji, ćwiczy paluszki.



Lustro
Weź do ręki ulubioną zabawkę Twojego Malucha a następnie podejdź z nim do
lustra. Zacznij poruszać zabawką, pokaż mu ją w lustrze, zapytaj "gdzie
jest.....?". Dzięki tej zabawie Twoje dziecko uczy się umiejętności obserwacji,
odróżniania siebie od swojego odbicia w lustrze oraz koordynacji wzrokowo-
ruchowej.



Spadająca chusta
Do tej zabawy będzie potrzebny szal bądź chustka z delikatengo, cienkiego
materiału. Usiądż z Maluszkiem na podłodze podrzuć chustę do góry, złap ją.
Podrzuć ją ponownie i pokaż dziecku jak ją złapać. Wkrótce Maluch będzie
próbował złapać chustę bez Twojej pomocy. Dzięki tej zabawie dziecko uczy się
koordynacji wzrokowo-ruchowej.



Pudełko
Wrzuć do pojemnika połamane na mniejsze kawałki chrupki, pojemnik zamknij.
Pokaż dziecku jak go otworzyć, wyjmij kawalek chrupka i zjedz go. Nastęnie daj
dziecku pojemnik i zobacz czy będzie potrafiło samo wyjąć chrupki z pojemnika.
Na początku z pewnością będzie potrzebowało Twojej pomocy, ale szybko dojdzie
do wprawy. Dzięki tej zabawie Maleństwo uczy się podnosić niewielkie
przedmioty, ćwiczy rączki i paluszki.



Przeciąganie
Usiądź z Maluszkiem na podłodze, weź szalik. Trzymaj za jeden koniec drugi
podaj dziecku. Przeciągnij delikatnie szalik do siebie, pokaż Maluchowi jak ma
ciągnąć drugi koniec. Po jakimś czasie Twój szkrab będzie wiedział jak
przeciągać z Tobą szalik. Dzięki tej zabawie Maluszek uczy się współdziałania i
koordynacji ruchowej.



Na dobranoc
Przed zaśnięciem możesz Twojemu Maleństwu śpiewać lub czytać bajki. Dzięki temu
umacnia się między Wami więź emocjonalna, a także dziecko uczy się słuchania,
rozwija się sprawność językowa.

No to masz już w co się bawić pozdrawiam


Obejrzyj wszystkie posty z tego tematu

comp
Rysunki czarno białe miłosne rysunki świąteczne śmieszne rysunki Myszka Miki Rysunki Andrzeja Mleczko rysunki BOGÓW GRECKICH Rysunki czarno-białe rysunki i Śmieszne zdjęcia rysunki jedną kreską rysunki kobiet w ciąży rysunki przekrój silnika
Cytat

Hanc tibi cane cantilenam - zaśpiewaj sobie tę piosenkę.
Factum est factum - zrobiono to co zrobiono.
Długi most miłości do Boga idzie do brzegu wieczności tylko przez kolejne, najbliższe filary, przez miłość bliźniego. Bernard Häring
Gdy rada głupca jest dobra, to mądry człowiek jej słucha. Gothold Ephraim Lessing
Jak długo my mówimy, tak długo musi milczeć Bóg. Jan Tauler

Valid HTML 4.01 Transitional

Free website template provided by freeweblooks.com